tisdag, juni 09, 2009

Morgonutmaningen

Jag har fått en utmaning av Petra såhär på morgonkvisten. Hoppas jag blir klar innan flyger går...

Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa?
Åhh jag är en sån där som sparar. Men med många miljoner skulle jag nog köpa mina närmaste vad de önskar och därefter kanske shoppa loss på H&M och gå hem med hela butiken.

Vilken svordom använder du mest?
Jag tror nog att det är "Helvete". Men jag föredrar att inte få uppleve det själv :)

Tittade du på tecknat när du var liten?
Yes box, Knatte, Fnatte och Tjatte var vi alla tre skitungar i hemmet. Jag tror att jag var den smarta av dem..

Hur många syskon har du?
Mina älskade högljudda, utåtiktade, charmerande, smarta syskon. Tvillingsyrra och lillebror som är två år yngre.

Vill du just nu ha någon tatuering eller piercing?
Har en navelpiercing. Skulle nog vilja ha något på vristen; kanske ett stort M, ett lejon eller en springande gubbe (man är ju alltid i rörelse..)

Vad har du för väder just nu?
Kallt (med svenska ögon = varmt)

Vad åt du till lunch senast?
Jag åt tonfisksallad med massor av parmesanost!

Kan du vissla?
Yes box!

Vilken film kan du alla replikerna till?
Nej det här är pinsamt. Jag tror det är "10 orsaker att hata dig". Jag skyller på att jag var ung och Heath Ledger var het. Att jag sedan ser den en gång om året..det har jag ingen ursäkt för.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
4 assnygga snurrstolar hemma i sverige, här i Italien? En ynka plaststol.

Har du en stationär eller bärbar dator?
Bärbar! Lyckades få till en jobbdator också precis!

Vilket var ditt favoritämne i skolan?
Språk, språk! Fast sedan också specialidrott för att vi hade inga lektioner, dem timmarna fick man träna bort. Passade fint ju.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
"Vad är det värsta som kan hända?!" Och sedan svarar jag inte på den frågan...

Får du dåligt samvete efter att ha ätit kött?
Nej.

Har du åkt moped någon gång?
Typ en gång på Ingarö för många år sedan. Sätter upp det på listan nu.

Vad lyssnar du på nu?
Min väckarklocka. Har man tid med annat eller?

Sådär, den här går vidare till Johanna och Elin (om ni vill)

Nu blir det capuccino!

3 kommentarer:

  1. Fast jag tror nog att du kan replikerna till Moulin Rouge också? ;)

    SvaraRadera
  2. Det är sant Moulin Rouge sätter jag lätt. Sedan är vi ju grymma på att sjunga Moulin Rouge - medley tillsammans :D Lets do that on the Road Trip!

    SvaraRadera