måndag, juni 08, 2009

Andas ut.

Ja mamma nu kan du andas ut.



Jag klarade av att köra 40km utan att varken krascha, repa bilen eller köra av vägen. Ingen annan körde in i mig heller!


Nej, om jag ska vara helt ärlig så släppte nervositeten rätt snabbt. Dels för att det var rusningstrafik, det gjorde att italienarna trots allt inte kunde köra så snabbt som de vanligtvis gör. Dessutom så insåg jag att jag nog är italienare inombords..hängde på de andra i hastighet relativt bra. Kom till vägarbetsområde och saktade ner till trettio, kollade fartvisaren och insåg att jag körde i 45-50km/h. Haha jag hade alltså inte speciellt svårt att anpassa mig.


Men jag var nervös, framförallt för att det är en enorm bil i mina ögon, större har jag aldrig kört förut. Men sedan slappnade jag av, det här är ju kul! Weeeeiii. Det spöregnade otroligt mycket, och jag tänkte "det är ju såklart, speciellt när jag debuterar på gatorna här i Italien" men det för ju med sig att man slipper alla galna cyklister utan hjälmar i alla fall! Lyckades till slut även att finna en parkering tack och lov. En stoooor fickparkering. Annars hade jag nog brytit ihop i regnet.. Om vi säger såhär, parkering med mastodont-bil i en liten ficka är inte min starka sida.


Vad mer? Jo jag har blivit ännu mer italienare idag. Har skaffat italienskt bankkonto! Vem hade kunnat tänka sig? Ute i senaste laget kanske med tanke på att lönen skulle betalas ut idag, men passade liksom på när Christina, ekonomiansvarig, ändå skulle till banken. Tur var det dessutom att hon var med, man behöver vägledning i den byråkratiska djungeln!

10 gånger, ja 10 gånger var jag tvungen att skriva under! 10 gånger, ja men hallå? Ska alla ha min underskrift eller? Det här har även Jojo filosoferat kring. Läs hennes italienblogg också, den är underhållande :) I alla fall, nu är man stolt ägare av ett bankkonto med MasterCard. Eftersom jag inte är någon kontantnörd så vill jag gärna ha ett kort att betala med i butiker. Dock kommer du inte undan här utan kontanter. Betalar du capuccinon med kort kollar de på dig som om du är dum i huvudet. Så lite euros är alltid bra att ha..


Lite present/bröd-shopping förresten. ÄÄälskar piadinas och var får jag tag i dem i Sverige?
.
.
Som ni alla vet (eller inte vet) så ska jag på affärsresa till Sverige imorn! Känns ju lite halvt konstigt att jobba i Italien och resa till Sverige för jobbet. Men är man affärskvinna så är man *gubbe med solglasögon*. (Inser sedan att endast 14-åringar skriver sådär - men ni förstår vad jag menar..)
.
.
Har förresten fått både jobbdator och jobbmobil, vilka framsteg man gör va? Ska i och för sig lämnas tillbaka när jag kommer hem. Men ändå.

Sista måltiden i Italien blir ju en hederlig piadina ju. Finns ett antal liknande bilder jag vet.. men jag ville visa upp min 3-kronorsCola. Undrar vad de har stoppat i den egentligen..?
.
.
Så där, nu ska packas och städas en aning. So long allihopa! Förresten, kul att de blir kommentarer titt som tätt, ni fattar inte hur kul de är att läsa. Trodde inte det först men man uppskattar det någon enormt, och de ger en lite mer motivation till att fortsätta skriva :)

5 kommentarer:

  1. Pust, skönt att du är hemma och att det gick bra!
    Vi ses på fredag gumman, eller vi kan ju ringa varann imorgon förstås och prata lite när du jobbat klart. Puss

    SvaraRadera
  2. Absolut mamma. Du vet att du kan lita på mig :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det gått bra!

    Du har en utmaning att hämta hos mig om du är sugen :)

    SvaraRadera
  4. Åh min underbara syster snart ses vi! Fan vad du är grym som lever livet när en annan knappt gjort klart gymnasiet! DU är en stor inspiration för din lillasyster, glöm aldrig bort det! <3

    SvaraRadera
  5. Good girl! Jag vet hur det är, Spanjorerna är inte bättre bilförare dom :P. Miss you!

    SvaraRadera