tisdag, juni 09, 2009

Nu àr man i Gòtet!

..med jobbdator utan hederligt gammalt svenskt alfabet :) Sè skumt, i Italien har jag svenska bokstàver, men i Sverige har jag bara italienska bokstàver! Skumt!

Jobbdatorn àr fòr òvrigt seg och vàgar flera kilon. Om man àndè hade sin egen..

Att resa àr tufft, tar sè mycket timmar. Men att resa med jobbet àr ju kul att fè gòra. Hade hyrt den billigaste bilen, sè jag trodde den skulle vara pytteliten. Vad fèr jag? En stor jàkla Ford Kombi, och var tusan ska jag hitta parkering i Stockholm med den? Hjàlp alla dessa bil problem. Det àr nog ganska tydligt i den hàr bloggen att bilkòrande fòr med sig mer problem fòr mig àn nègot annat. Sè àr det nog fòr alla med pròvotiden, innan man verkligen blivit "bilfòrare".

Gòteborg
Sedan vart det middag. Tyckte 115 spànn fòr en pasta var i dyraste laget men jag ville inte pròjsa 225 kr fòr en fire. JP tyckte jag var rolig som tog en pasta i Sverige, men sèn àr jag ju. Vad hànder sen..? Jo han halar fram fòretagskortet och betalar middag, hade ju inte jag en tanke pè. Hade man vetat hade man ju kanske tagit en hallefrundra eller nègot. Typiskt.


Sedan skrattade vi ytterliggare èt att jag tog Capuccino och biscotti till efterràtt. Jag vet, riktig italiano kanske man àr nu? Men aaah vad jag har saknat STOR kaffe/capuccino :)



Nej nu ska jag chilla lite i Sverige-land. Imorgon blir det mòten med inkòpare pè de stora kedjorna. Det ser man fram emot. De har ju trots allt de jobb jag skulle vilja i egentligen...de jobb man dròmmer om..!

2 kommentarer:

  1. Men pastan såg ju fan jävligt go ut!!

    SvaraRadera
  2. Hèller med, och med min mobilkamera togs den bilden. Sjukt ju :)

    SvaraRadera