tisdag, juni 02, 2009

Det var ju länge sedan jag skrev om träning ju..

.. så det får bli ett sådant inlägg nu.

Knatade ut och sprang igår kväll för att slippa tänka på Markus. Huvudet fylldes av den vackra omgivningen och av löpningen. Började tänka på maran också, som sprangs i lördags i Stockholm. Tänkte att det var så länge sedan jag sprang, hela 2 år, och sedan slog det mig att det var 3 år sedan jag sprang! Skitunge som inte ens fyllt 18 var jag ju när jag sprang maran. Och nu är jag en skitunge som inte fyllt 21 långt ifrån den formen. Måste tillbaka, måste få inspirationen. Funderar på att anmäla mig till Sthlms Marathon 2010 för lte motivationspepp. Eller någon av marorna här i Italien. Vad tycker ni??


Motivation får man i alla fall här när man springer här. Jag tyckte det var vackert att springa längs med norra&södra mälarstrand, men här..wow säger jag bara. Jag tror inte man förstår förrän man får göra det själv. Enda problemet är att jag inte kan springa med taggande musik i öronen eftersom jag hela tiden måste vara på min vakt ang bilarna som kommer i sjuk fart. Men man lär sig att tackla de efter ett tag.


Blev 20 min åt ena hållet och 20 min tillbaka. Inget höjdarpass men 5.30min/km tempo, kanske lägre, kanske högre. Ingen gps-klocka packades ju ner när jag åkte till Italien.

Avslutar med lite gamla mara-bilder för motivationens skull. Här hade man tacklat 42km i 25gradig värme. Så slut jag var. Dagen därpå gjorde det ont bara av att gå upp ur sängen, eller att röra sig överhuvudtaget...




Välförtjänt massage...

6 kommentarer:

  1. Hur snabbt var det du sprang egentligen? Jag har glömt... Har för mig att det var en rätt bra tid ;)

    SvaraRadera
  2. Har du huvudet i papperskorgen förresten? Mysigt :P

    SvaraRadera
  3. Åhh vaad mysigt det verkar att springa där! När jag kommer ska vi ta lååånga promenader ihop på kvällarna. :)

    SvaraRadera
  4. wow :) då har du verkligen bevisat att din kropp klarar det. du kan ju börja träna mot det, du har ju inte direkt dålig omgivning att träna i!

    SvaraRadera
  5. Vad kul med massa svar :)

    Linnea babe, det var en riktigt bra tid: 3.56! Speciellt med tanke på att de sista 12km sprang jag i en totalt smärtsam dimma. (och ja, papperskorg, man hade inte direkt ork att bry sig.. ;)

    Syster yster, vi ska gååå en massor! I promise. Ut på upptäcksfärder på kvällarna!

    Till Elin! Du har helt rätt, borde helt enkelt satsa. Enligt min mening tror jag att alla klarar av ett marathon, det handlar mer om hur snabbt man klarar av det.. :)

    SvaraRadera
  6. Själv sprang jag en halvmara för några veckor sen och det räckte GOTT OCH VÄL! Kan inte ens föreställa mig hur jag skulle orka dubbla sträckan!

    SvaraRadera