måndag, oktober 19, 2009

Några ord

om hur det var att vara i Milano.

Jag kände att; jag saknade storstaden, att det var ohyggligt enkelt att komma dit samt att jag måste besöka staden väldigt snart igen!

Härligt med fullt med människor, alla olika, alla lika. Lite galenskap och hojtigt, men jag trivs. Här ute på landet så pratas det mest skit om Milano och Milano-bor; men som storstadsbo så känner jag ibland längtan efter folksamlingar och fyllda butiker och restauranger.


Mycket fint intryck av staden i alla fall, inte första gången, men första gången på mycket länge. Är lite sugen att ta en tripp till här nämsta veckorna och bara vandra runt och lära känna alla gator och torg.

5 kommentarer:

  1. Åh ser ut att vara en riktigt fin stad!

    SvaraRadera
  2. men du måste komma hit en helg! när åker du till sverige nästa gång?

    SvaraRadera
  3. Li, det är det :)

    Ida, jag kommer SUPERGÄRNA! (snacka om att spela svårfångad va..) och jag åker faktiskt inte förrän i mitten av november. Ska vi dejta en helg? :)

    SvaraRadera
  4. Jag hàller med! Milano àr en jàttefin stad. Nàstan som att vara hemma, allt fungerar sà bra och det àr till och med mòjligt att anvànda lokaltrafiken ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, jag kan inte bo på landet, jag är för mycket stor stad kille. Så är det bara Stockholm i Sverige, Uppsala ligger vid gränsen : ) Men Milano är så ful, jag gillar det inte alls. De finns många fina städer i norra Italien, Modena, Bologna, Bergamo, Mantova... men kanske litet för små! Nej, det är bara Rom som gäller i Italien :D

    SvaraRadera