fredag, oktober 02, 2009

Skola

Yes, my friends. Idag har jag varit i skolan.


Tjänsteresa plus skola? Hur går det ihop? Jag håller med. Man blir lite förvirrad.


Jag har ju haft praktik i 20 veckor för min utbildning, en praktik som jag har arbetat mig igenom. Idag hade vi faktiskt en schemalagd skoldag, och med grym timing så är jag även i Stockholm. Vi skulle prata inför de nya eleverna om just vår praktik, vad vi upplevt, lärt oss m.m. Jag stack ju ut lite eftersom vi inte är många som fått jobb... och dessutom utomlands ;D


Så med mycket gott självförtroende kom jag till skolan. & tänk vad tiden flyger iväg egentligen?! Har redan avslutat mina 20 veckors praktik på jobbet.. så nu har man verkligen avverkat en hel del tid i Italia. Känns otroligt att det är just jag, och ingen annan som skaffat både jobb och inte var som helst - utan i Italien. Mohaha! Jag som kom som en liten skitunge och var minst i min ky-klass dessutom..

Som vi pratade om så har ju deras liv också förändrats med nya arbetsmöjligheter osv, men när de går hem klockan 18 så har de sitt gamla vanliga liv. För mig å andra sidan så förändrades ju ALLT. På gott och ont!

Eftersom majoriteten i klassen och den nya klassen är modenördar som vill syssla med modeinköp så lade jag några tankar på vad jag skulle ha på mig.. En sportnörd som jag kan faktiskt också klä sig ;)

5 kommentarer:

  1. What a business woman, love it ; )

    SvaraRadera
  2. Fan vad najs! Självklart att du imponerar, du e ju awsome!!


    Fast du måste ta tag i utväxten. :D

    SvaraRadera
  3. Haha, välkommen hit! Du verkar ha det riktigt fint i Italien också!

    SvaraRadera
  4. Grattis vad kul! Hur lång tid har du kvar innan du är färdig?

    Kram!

    SvaraRadera
  5. =>Ale, grazie mille - ci provo come sempre :)

    =>LI, jag veeeeet! Har köpt hårfärg idag! Är jag förlåten?

    =>Laura, tackar! :)

    =>Helly, jag har ju fixat klart mina praktikpoäng så det är bara examensarbetet som skall avslutas ( i dec) så efter det är man även utbildad Internationell Inköpare :)

    SvaraRadera