torsdag, oktober 22, 2009

Fick jag förlängt kontrakt????

Jag skrev ju ett mail till chefen och förklarade min boende situation, samt bad om information för framtiden, dvs hur det skulle gå med kontraktet osv.

Hon ringde mig "Miranda, per favore puoi venire e chiaccheriamo un po´" Miranda, kan du komma så tjattrar vi en stund. Jag tänkte såhär, det är väl positivt att hon vill att vi ska tjattra? Inte prata? Äh ni vet hur man analyserar det mesta.

Kom in på hennes kontor med tankar om "Vill jag stanna?" Vad vill jag höra? och kände mig faktiskt ganska nervös. Jag har ju inte ens vetat om jag själv KÄNNER för att stanna. Men det är såklart man vill höra JA av chefen, oavsett... och sedan vill ju en ganska stor del stanna också.. osv.

Så vi tog upp en del saker som det kan bättras på, hon ville ha fler initiativ av mig (här har jag gått runt och trott att jag tagit för MÅNGA initiativ, för att i Italien så ska man ju vara en docka som leds av chefen - jaaaahaaaa kände jag inombords.. fuck om man ändå vetat) men det ska vi väl kunna ordna.

Kommunikation skall bli bättre oss emellan (även här blir det en chock, som alla tassar på tå och inte vill störa cheferna- trodde jag stört för mycket.. uppenbarligen inte. Summa summarum, sluta känna att man tar för mycket plats - ta mer plats)

Vi diskuterade att det har varit svårt att lära sig ett nytt jobb, en ny plats och ett nytt språk på samma gång men att jag har gjort bra ifrån mig, och de har aldrig haft intentionen av avsluta vårt arbete här och nu - utan kan lätt säga till min propetario att jag vill stanna till Juli.

Så där har ni det, jag kommer att få förlängt!

Nu skall man bara ställa in sig på det.. acceptera läget, acceptera att saknaden kommer att vara enorm nästa vår utan alla dessa resor men sedan inse att det här vill jag.

Nu skall man bara klara av kvällen med proprietarion, det blir också ett äventyr.

Nu i denna stund känner jag mig inte överlycklig eller så, jag känner mig tillsfreds. Jag är nöjd, och jag känner att det känns bra. Jag trivs ju här, och att få uppleva våren.. värmen.. det blir bra. Det är bara saknaden efter familj och pojkvän som grusar glädjen lite.. men man ska göra saker för sig själv - annars kommer man att ångra sig eller hur?

5 kommentarer:

  1. Klart du fick förlängt! Det tvivlade jag inte en sekund på. Italienska chefer måste ha något att "hacka på". Fast hon säger saker så behöver det inte vara så.

    Min chef hade inget att säga så han kallade mig för arrogant. Kan säga att det är det sista jag är. Tuff, men inte arrogant.

    En stor skopa salt. Du är säkerligen den bästa anställda de har. GRATTIS!!!!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du fick förlängt baby!! <3

    SvaraRadera
  3. Man borde inte säga nej till chefen i Italien, eller man är "arrogante" i Italien :D Tyvärr... och därför att jag jobbar inte där ; )

    Bra att du fick förlängt, och bry dig inte om henne. Så klart att hon måste säga något dåligt till dig, eller hur kan hon känna "capo" ? De är så där...

    Det ska bli bra, du är duktig!

    Brava, brava, auguri, auguri!

    SvaraRadera
  4. =>Johanna, hehe tack så mycket!

    Arrogant, jadu, lite arrogant sagt av honom tycker jag ;) och tack återigen, bäst - inte än, men kan bli!

    =>Syster yster tack baby, så nu kan du säkra resplaner...!

    =>Grazie Ale, faccio 6 månader in più e dopo parlo perfettamente l'italienska!

    Purtroppo kommer io prata dialetto valtellinese ;)

    SvaraRadera
  5. Du ska göra det som känns bäst och inte tveka om det är det hät du vill!

    SvaraRadera