torsdag, oktober 22, 2009

Kontrakt ?

Skickade precis iväg ett mail till chefen.

Skrev lite vackert att min propetario (lägenhetsägaren) har börjat undra hur länge jag skall vara kvar, och att jag har några månaders uppsägningstid på lägenheten, därför är det av stor vikt att jag får veta ganska snart hur de vill göra med mitt kontrakt till våren.

På relativt snygg italienska om jag får säga det själv.

..och det kan ju verkligen strula till sig med lägenheten i värsta fall.

Skräckscenariot; Min propetario visar lägenheten för en ny köpare som vill ha den, som vill att jag ska ut; jag (med kontrakt) "Helvete heller, inte ska jag ut, jag har kontrakt till Juli" så då kan de inte kicka ut mig.

Sedan får jag inte förlängt, och vill ut; och då kan de tvinga mig att betala/stanna till Juli.

Helvete också, som man säger på ren svenska..

3 kommentarer:

  1. Fy fan. Förstår precis. Vi har lite panik tjejerna i klassen, några av oss tar examen i maj och våra respektive börjar också fiska efter exjobb och jobb. Och hur sjutton ska man lösa det? Ska man flytta isär, skaffa dubbla bostäder? Man kan bli snurrig för mindre. Sen att jag har exjobb som ska börjas fiska efter gör mig ännu mer förvirrad....

    SvaraRadera
  2. Fan vilket jävla skitproblem!!! Hoppas du får svar snart baby!

    SvaraRadera
  3. Ja.. det är inte speciellt kul att sitta med 5 månaders hyra om man inte kan jobba/bo där..

    SvaraRadera