söndag, oktober 25, 2009

Trofeo vanoni & löpning

Ni vet den där löpartävlingen?? Enligt min kollega som springer mycket var det på hög internationell nivå, och man var tvungen att vara inskriven i ett lag, ha genomgått hälsoundersökning m,m. för att få springa, så jag sprang det tyvärr inte.

Dock blev jag sjukt taggad när jag på morgonen var ute och såg damerna komma i mål!!



Jag bara kände hur det studsade i mig när jag såg de springa! Benen bara skrek "jaaaaag ocksåååå!!!"

Så jag kunde inte göra annat än att ta mig hem, sätta på mig löparskorna och ge mig ut att springa. Efter världens tyngsta måltid kvällen innan så fanns det otroligt med energi i kroppen.
Att det dessutom var 19 grader ute gjorde allt fulländad - jag ÄLSKAR att springa i värmen!!



Blev härliga första 12km i skönt löptempo, och satte sedan iväg ca sista 7-8km (?) i rasande fart. Ca 1h40min senare ankom en trött och lycklig Miranda till hemmet.
Den stora frågan, finns det något bättre? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar