måndag, oktober 05, 2009

Smultronställe @ Stoccolma

är ju såklart Teaterbaren som ligger uppe i Kulturhuset. Cafét i all ära, lite i överpris med ett hyffsat utbud. Men man betalar ju för platsen, och utsikten såklart.



Efter avvklarat arbete funderade jag på var jag skulle sätta mig och skriva lite rapporter i väntan på fikadejt med vänner ikväll. Valet blev ganska självklart.

Jag minns när jag i ettan på gymnasiet brukade ta mig till Teaterbaren, sätta mig och glo på folk, plugga och ta mig en morotskaka. Jag kände mig så "vuxen" när jag gav mig in i studiernas värld.

Samma känsla infinner sig just nu.. så vuxen jag känner mig. När jag sitter här med min dator, redo för att skriva rapporter till chefen. Inte hade jag väl någon aning om att jag skulle sitta här 5 år senare med rapportskrivande till den italienska chefen..? Livet kan verkligen ta sig sina roliga vändor.


I alla fall, jag rekommenderar cafét! Speciellt om man inte är stockholmare så kan det vara kul att uppleva. Själv kan jag komma på mig att sitta och glo på alla dessa människor därnere och börja filosofera kring vad alla dessa sysslar med. En annan tanke är att man känner sig ganska liten i detta hav av rörelse... fast samtidigt en del av något. Av livet. :)

4 kommentarer:

  1. Hej, jag var där på Lördag! :D

    SvaraRadera
  2. Va kul, var du på någon föreställning eller? :)

    SvaraRadera
  3. Men vad var det dör för kaka!? :D

    SvaraRadera
  4. Ser mysig ut att sitta där och jobba eller plugga litte ja!! Cleo

    SvaraRadera