fredag, oktober 16, 2009

Framtiden..

är ju det som komma skall.

Vad finns i min framtid då? Inte den blekaste vad jag gör nästa vår. Om jag får förlängt stannar jag, om jag inte får förlängt så har jag världen vid mina fötter.

Jag har helt ärligt börjat titta på vad världen har att erbjuda mig, men jag vet inte vad jag vill.

Plugga italienska i Perugia? I Palermo?

Plugga engelska i Australien? I Kanada? På Malta?

Jobba i Stockholm?

Jorden runt-resa?

Plugga spanska? Plugga något helt nytt språk?


Nu tänker ni; det där måste man ju ha en massa pengar för att göra. Men det har jag juuu... vet bara inte vad fan jag ska göra av dem!

Jag sparar varje månad, till vadå? Jag har alltid jobbat och sparat.. men till vad...

Unnar mig sällan dyra saker, för att jag vill ju resa och uppleva för min sparade summa.

Uppleva vad?
En sak är säker, jag är inte intresserad av att spendera hela nästa år i Stockholm. Januari, februari och mars - visst. Men sedan ska jag någonstans igen. Den stora frågan är bara var.

OM jag inte blir kvar här förstås.

Så det här flummiga inlägget får ni ta som ni vill. Ni kan ju tipsa om grejer jag kan göra?

Jag vill nog plugga, för då får jag kunskap samt lär känna nya människor enkelt.

Carpe diem, eller vad? :)

6 kommentarer:

  1. Vad spànnande. Sjàlv pluggade jag i australien och det àr verkligen nàgot att rekommendera. Finare natur och trevligare mànniskor fàr man leta efter och oootroligt sportintresserade àr de ju oxà sà det borde passa dig ;)

    SvaraRadera
  2. Åhh jag vill också va såå fri!!

    SvaraRadera
  3. Hej Helly! Ajuste, det har jag ju läst, och där träffade du din italiano vad jag förstår :)

    Nu får du en fråge-skörd över dig...
    Men vad, var och hur länge? :) Vad kostar det ung?

    SvaraRadera
  4. =>Li, bara styrkelyft thats holdning you back baby :)

    SvaraRadera
  5. Absolut, jag håller med. "Carpe diem, quam minimum credula postero"

    SvaraRadera