tisdag, oktober 06, 2009

Årets fest i Morbegno

sker såklart när jag INTE är i Morbegno. Nej jag är inte bitter. 2 helger om året, denna som varit och nästa sker Le cantine - och jag är som sagt inte där.. och jag är som sagt inte bitter.. Nej inte alls... ;)

Här på bilden ser ni min lägenhet ( de två fönstrerna i mitten av bilden) vid nio-tiden i lördags.
Le cantine är en stor fest i Valtellina, i Morbegno och Traona. Alla ger sig ut på gatorna och det bjuds på lokala viner och produkter. Jag har inte exakt förstått vad som är grejen annat än att alla vinkällare fylls av människor som betalar mycket små summor för stora mängder vin och mat.

Jag känner att jag missar ett mycket roligt partaj, med tanke på att jag har kollegor som snackat om det sedan i våras. Men när jag bokade resan hade jag inga tankar på det.. samt att jag ville spendera så många helger som möjligt med Markus i Sverige. Så jag åker hem på måndag och missar alla festligheter i helgen.

Här på bilden ser man allt folk vid tio-tiden, precis över min lägenhet. Tack för bilderna Stefano, nu känns det ju bättre... not ;) Well, jag överlever vinet, men jag hade ju älskat tjattret, människorna och maten!!

3 kommentarer:

  1. Ta det nàsta àr. Du blir vàl kvar...;=)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst àr det typiskt nàr sàdant hànder. I Taormina pà midsommar brukar de ha filmfestival och jag har varit bjuden pà den stora festen med alla filmstjàrnor varje àr och tànker alltid. Jag gàr nàsta àr... Inte fòr att jag àr speciellt filmstjàrnekàt (ursàkta utrycket ;) men det hade ju varit kul att gà fòr att se vad som igentligen hànder pà sàdana fester... Sàkert ganska stelt och tràkigt, eller alldeles alldeles underbart ;)

    SvaraRadera
  3. Johanna, vediamo :)

    Helly, åhhh jag vill också! Du måste satsa iår! (och kanske behöver sällskap? ;)

    SvaraRadera