torsdag, oktober 29, 2009

Intervaller!!

Man ställer sig ju frågan varför man inte springer intervaller jämt- det är ju bara för härligt!

Utan GPS klocka är det svårt att hålla exakt koll på tid och sträcka, men i slutändan handlar det helt enkelt om att pressa sig till det yttersta.
Tog mig till en relativt ödslig väg (dock inte för ödslig såklart) som gick parallellt med stora vägen, och men hyffsad belysning. En sträcka på ca 600 meter fick bli dagens ändamål.

Uppvärmning ca 10 min / 2km innan intervallerna körde igång. Intervall-måste nummer ett: Grym musik i lurarna. Med remix på "In my head" började dessa härligheter avverkas. Försökte hålla den gamla mil-tiden på 4.15min/km men de hamnade nog mellan 4.00-4.30, jag har ju ingen inbyggd GPS. Körde ståvila alt. 100m jogg mellan, mellan 5-20sek.

Ett jävlar-anamma-öga...


Började sacka lite efter 5-6 stycken, men det är då jävlar-anamma-Miranda dyker upp och trycker ifrån. Avverkade ner på 4min/km, och det började göra lite ont. Magen tjöt efter mat och kroppen efter vila. Det är okej, men inte ger man upp heller, det ska göra ont. Det ska kännas, det ska vara tufft, det ska vara outhärdligt jobbigt.. för att det ger så mycket mer då"!!!!

Mitt tävlingsface körde till slut 10st, och efter tisdagens fartlek kändes det ganska mört. Var nog nere på 3.50tid på de två sista och kände spykänslan komma. Då har man lyckats bra ;)

"Stappel-joggade" hem de två kilometrarna.. Lycklig och trött såklart.


Tid ute; 50min.




4 kommentarer:

  1. Vad duktig du e, men sluta skräm upp folk med läskiga bilder!!!

    Ska denna blogg bara handla om löpning nu?

    SvaraRadera
  2. Haha har du märkt en förändring?? ;) äh du om någon vet ju hur tokigt besatt i löpning jag kan bli! :)

    SvaraRadera
  3. Ah vad härligt! Gud vad jag längtar tills jag kan ge mig ut igen. Kul att du lämnade en kommentar hos mig sa att jag hittade till dig ocksa!

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Fortsätta blogga om löpning och jag kommer stanna som läsare haha =) grymt öga!

    SvaraRadera