onsdag, oktober 21, 2009

Löpning ger glädje.

Äntligen lite glädje i kroppen!


Det var dimma och hyfsat mörkt ute redan när jag kom hem från jobbet klockan sex! Tjugo över sex ger jag mig ut halvblind utan linser och med god motivation i ösregnet. Tänkte ta en snabbis i en halvtimma. Men när det är underbart så är det underbart.

Till min stora glädje har de satt upp ljusslingor längs min favoritplats, utan dessa är det beckmörkt och man ser inte ens 10 meter framför sig. Men ljus ser man åtminstonde något..

Dock hade de missat sista 1,5kilometern (?) så där kutade jag extrasnabbt i mörkret och skrämdes ihjäl av passerande löpare.

Tur att man har reflexväst så att man syns i alla fall!

När jag stack ut kunde man fortfarande se en del, och då känns det alltid knasigt att ta på sig reflexvästen direkt när det är ljust. Mitt trick är att ta den under jackan, och när det blir mörkt; dra av jackan och på med reflexvästen.


Har ju hänt att man stuckit ut när det är ljust och kommit tillbaka 2h senare i mörkret.. ;) Man kan ju inte alltid veta vad benen vill, om man säger så.


..och så här ser man ut efter 1h snabbt kutande i ösregn och dimma!!

SÅÅÅÅ UNDERBART!

2 kommentarer: