fredag, maj 01, 2009

Speciell middag

Första delen av dagen spenderades på gymmet, plus 5km löpning på asfalten runt Spånga. I med lite föda och ut i solen. Jag och Markus tog en riktig långpromenad runtom i Sundbyberg, höll hand och pratade framtid. Känns konstigt att man ska lämna honom snart... men jag kommer tillbaka och hälsar på, och han kommer till mig. Vi ska allt klara av det.

Inte den bästa bilden, men vi verkar tighta i alla fall...


Sedan blev det specialmiddag! Markus hade lovat mig en liten specialare innan jag åker.


Gratinerad chevréost med fikonmarmelad och honung på rostat bröd, med sallad och krutonger. Himmelskt!!




Tunnbrödstullar fyllda av gravlaxröra. Röran bestod av gravlax, pepparrot, purjolök, majonäs och salt och peppar. Så gott!


Färskt scampispett och pilgrimsmusslor med dillolja. Inte varje dag man får äta sådant! Supergott!

(49kr paret för musslorna. Gott med ajjj säger snåljåpen inom mig... ;)






Avslutning med princesstårta.

Motivering: Det var det jag ville haaa! Så varför inte?


Och mannen som ordnade det mesta av middagen. Han som jag inte klarar mig utan, men som jag tyvärr inte kan packa ner i en resväska och plocka med mig till Italien..

1 kommentar: