torsdag, maj 14, 2009

Middag i Mandela

Lunch mums! Grönsakerna smakar dessutom så mycket här i Italien.


Jag fick skjuts hem från jobbet idag och hade väl inga speciella. planer. Blev inbjuden på middag hos Jean-Pierre med familj. Vi blev några stycken, JP med fru och barn och fruns syster med man. De bor grannar och delar trädgård tillsammans. Verkligen supertrevliga ju, och frågade en massa om Sverige. Sedan har vi JP's dotter Constanze som jag blev helt kär i! Hon ville leka och sitta med mig hela tiden, verkligen supersöt.


Sedan tyckte JP att jag kunde ta MET-bilen hem. En v70 som inte ens får plats på vägen, och som dessutom, för att ta sig in på deras parkering behövde manövreras med millimeterkänsla. Shittt...paniken växte inombord. Ta bilen 8km i mörkret, på pytteväg och italienare som kör 120 på 90-väg med ett eller två glas vin i sig.. Usch vad hemskt. Förklarade lite fint "Nej men tåget är lungt, jag är fan. Dessurtom är det skönare för dig om du har bilen här sedan när du vaknar imorn.." Puuuhh.. tur att man slapp undan. :)


Middag var förresten en pasta med parmesan, bresola, ost, mozzarella, bröd, yogurt och bär. Gott! I tre olika rätter. De ojade sig så mycket för att de inte visste att jag skulle komma, "I så fall hade jag förberett något gott". Vad tusan, jag tyckte det var supergott! :)


På tåget hem. Vem valde färgerna?

3 kommentarer:

  1. Lät ju som en riktigt trevlig kväll!

    Helt underbara färger i tåget!

    SvaraRadera
  2. Ja, färgerna piggade upp i alla fall :)

    Och btw, de sjalar jag har på bilden tillsammans med Constanze..haha det är hon som har klätt upp mig!

    SvaraRadera
  3. Tacka vet jag Arlande express!

    SvaraRadera