onsdag, maj 06, 2009

Lite middag och avskedsfika

Fick över lite brudar igår på middag och avskedsfika. Vi glupskade i oss en massa pasta med köttfärssås men det fanns fortfarande sjuka mängder över när vi var klara. Hur mycket gjorde vi egentligen Markus? Well, matlåda 4 ever!




Sedan blev det den "kända" chokladkakan med capuccinomousse! Jag vet inte i ord hur jag ska beskriva hur god moussen är! Så smaskig för den choklad och kaffe-älskande! Enkel dessutom.

Släng först ihop en kladdkaka. Smält ner lite choklad också om du vill få mer "chokladkake"-känsla. Sedan satsar du på moussen.

Dagen innan servering kokar du upp 3dl grädde och smälter ner 100g vit blockchoklad. Rör ner 1dl hela espressobönor, och när det har kallnat, in i kylen.

Dagen därpå; sila bort espressobönorna och vispa upp gräddblandningen. MUMS! Perfekt tillsammans med choklad. Rekommenderar verkligen det här, bland det bästa jag vet!


2 kommentarer:

  1. MEN!! Det där vill jag också ha! :(

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att göra det till dig någon dag my love! <3

    SvaraRadera