lördag, maj 23, 2009

Jävlas lite..

...igår när jag slutade var det 33 grader. Bara så ni vet ;)


Nu har alltså 2 veckor arbete flugit förbi. Extremt orkeskrävande men även extremt lärorikt. Jag har förbättrat min italienska sjukt mycket. Jag har lärt känna kollegorna mer och mer, känner mig mer säker på min plats på jobbet osv.
Igår firade vi fredag. Vi stack ut på lunchtid jag, Stefano, Celia och Silvia (vi lite "yngre" hmmm, de är 28, 28 och 30..och så jag då, men ändå). Känner mig jättebekväm i deras sällskap, på samma nivå liksom. Vi åt grillad piadina med mozzarella och crudo, och det är fortfarande det bästa jag har ätit här. Så smaskens gott! Efter det blev det Kaffedessert. Kaffe, glass och grädde på en och samma gång. Sweet.

Blev bjuden på middag igår förresten. Min chefs syster bor i lägenheten över mig och hon har en dotter på 21 år. Hon skulle bjuda kompisar på middag och frågade min chef om hon kunde fråga mig om jag ville komma. Jättekul. Hon har en butik här på gatan så jag gick dit och pratade lite med henne på kvällen och så. Sedan gav jag mig ut för att leta reda på en present men det finns bara turistsaker här och de är hon väl trött på. Så jag gav henne ett av mina hemmagjorda örhängespar (och sedan visade det sig att hon inte hade hål i öronen.....tyyyyyypiskt - men hon ville ändå behålla dem).

På middag kom även ett par som hon gått i skola med. Trevliga och kul att hänga med folk i sin egen ålder också på något vis. Blev crepes, morotskaka och bröd med nutella. Perfekt fredagsmat, aight?


Pyttelitan nutellaburk.

Trött stapplade jag hem klockan halv ett. Bara nerför trappan, men ändå. Och hör på den, sov till halv elva idag! HALV ELVA! Jag som skulle åka på marknad i Morbegno, får skippa det nu. De håller ju bara på till mitt på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar