tisdag, maj 19, 2009

Förbättring

Vet ni, tusan vad jag har lärt mig på en vecka. Idag är det en vecka sedan jag kom till Italien. Jag kommer på mig själv att tänka på italienska, lär mig nya ord varje dag och de fastnar. Allt flyter på mer och mer. Så bra, och bara efter en vecka.


Igår översatte jag för övrigt försäljningsvillkor från italienska till svenska, som jag idag översatte till engelska. Hålla huvudet igång helt klart. Tänker tillbaka på intervjun i mars då de sa att varken italienskan eller engelskan var relevant för jobbet. Italienskan är bra om man kan för att "komma lättare in i livet här" och engelskan är bra om man pratar med någon kund som inte kan svenska - sa de till mig. Skrattar när jag tänker på det. Lisa som visar mig allt pratar bara italienska och franska, och de andra som instruerar mig pratar bara italienska. Jag ska ha hand om finska marknaden och de pratar jag ju bara engelska med. Ja, de tänkte nog inte så långt. Tur att jag kom med då, som är gjord av språk-virke ;)


Och så för att roa mig lägger jag upp "Dagens billiga outfit" (Inte billig i sån mening utan billig..ja lite pengar :)


Skjorta H&M 79kr, Skärp Åhlens 79kr, Gina klänning 129kr och Gina tights 99kr.
(Oj bara en rea-grej, har jag börjat handla till ordinarepriser? Vänta bara, jag kan bättre!)


Sedan kommer även en nice foccacia. Värmde den på stekpannan efteråt eftersom jag inte har någon ugn. Gott va?





Man kan ju ifrågasätta varför jag lägger upp bilder på mat hela tiden. Själv älskar jag mat och ser det som en stor del av livet, sedan vet jag också att de finns många som tycker det är kul att läsa och se vad en annan fixar i köket (däribland moi).

Imorgon blir det mer lavoro. Utan att avslöja för mycket så ska jag nämna att jag håller på och tar in offerter från olika logistikföretag i Sverige och utvärderar de. Jag får helt klart ut mycket av det jag studerat, dels ekonomi, juridiken, språken och logistiken. Sweet!

2 kommentarer: