söndag, maj 31, 2009

Underbar helg (trots att det varit bättre väder i Sverige)

Lite fler bilder från gårdagen. Dessa tagna med Markus fina D300! Kul att se honom jobba med kameran (i alla fall första timmarna, men sedan får kameran mer uppmärksamhet än vad jag får...;)

Här sitter vi på restaurangen IL MOLO precis vid vattnet. Kan man önska sig en mer vacker plats att äta middag på?


Innan mörkret har fallit. Markus i mitten i röd tröja.


Vackra och populära Varenna, med sina fina färgglada hus...


... och sedan någon timma senare när mörkret har fallit. Jag och Markus satt kvar ett ganska bra tag och åt, och åt, och åt.

Blev tomat, basilila och vitlöks-bruschetta, pancetta, mozzarella och ruccola-piadina, och sedan inte den fullt så prisvärda salladen på grillad aubergine, parmesan och tomat. Den gigantiska bruschettan var bästa köpet på 4.50 euro, piadinan gick på 5.20, och salladen 6 euro.


Den supergoda och smaskiga Tiramisun! 5 euro, räckte till oss båda!
MUUUUUUUUMMMMS (ni vet ju hur svag jag är för tiramisu!)


Markus är mästerfotograf.

Och sedan frukost som jag gjorde till min älskling i morse.
Olivoljeblöt frese, tomat, prioscutto och mozzarella. Sweet dude.
Sedan blev det höjdskillnad. Vi promenixade uppåt och uppåt i det "kalla" vädret. Tyvärr bara ca 23 grader.


Fotograferade Markus som fotograferade kastellet :)



Och fotograferade Markus när han fotograferade utsikten.






...till slut kunde han le på bilden. Här satt vi och åt picknick i hettan (som faktiskt varade en liten stund). Blev lite solbrända t.o.m.




Tillsammans på bild!



Två bilder från i fredags (i solskenet).
Önskar jag kunde ha honom kvar, men imorgon ska han åka. Känns väldigt tufft, men som tur är måste jag till Sverige pga jobbet. Så vi ses igen om 10 dagar ju! Det borde jag väl kunna klara utan alltför stora abstinensproblem...


Nu blir det restaurang!!

3 kommentarer:

  1. Men gud vad söta bilder! Låter som ni har haft det väldigt trevligt!

    Puss!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det verkar som att ni har haft det väldigt bra =)
    Jag hoppas dock att du kan fixa lite bättre väder till Josse och jag kommer... ;)

    SvaraRadera
  3. Jag lovar att försöka fixa bra väder, annars får vi väl sitta inne och käka pizza och glass (i stora lass) :D

    SvaraRadera