torsdag, maj 28, 2009

Tåg = Tok, Trasigt, Trubbel, Timmar (i försening)

Men innan tågen;

Dagens billiga outfit slår nog det mesta (i billighet)!

Gina klänning på halva priset -> 64,50:- + Nät-tights från Maxi (!) för 15:- Slå den du om du kan!


Idag var jag uppe tidigare med tuppen än vad jag varit här i Italien tidigare. Skulle ta ett tidigare tåg så jag kunde komma en stund tidigare till jobbet, och på så vis gå en stund tidigare. (obs! många tidigare)

Vad händer? Jo de där jäääää********llllaaaaaaa tågen är sena hela tiden! Jag hatar dem!! Jag vet att jag har prisat dem för att de är billiga, men om man aldrig kan lita på dem så är de inte bra oavsett om de bara kostar 3euro för en timmas tåg. Tåget var såklart försenat 30 min imorse och sedan efter jobbet kom först inte ett tåg, och nästa var försenat en halvtimma. Vet inte hur mycket jag har svurit angående dessa dumma tåg idag...



Sur Mirre på tåget...

Trött öga på tåget...



Längtar mycket efter att flytta till Morbegno. Pratade med en annan agentur idag. Han hade en 2rumslägenhet i hyffsat centralt läge för 320 euro, med deposition på 640 euro och han ville bara ha 100 euro för besväret. Mycket bättre än den där skojaren igår som skulle ha 400 euro! Eller hur? Vägled mig älskade nära och kära, hjälp mig! Mamma och pappa, vad tycker ni? Någon?? Ska man vänta och leta ännu mer efter privata annonser..? Men jag hittar ju inget.
Känns mest typiskt att man ska behöva pröjsa en massa för att hitta en hyreslägenhet.
Men nu ska jag vara glad, för att MARKUS KOMMER IMORGON!!!!!!


2 kommentarer:

  1. 320euro låter ju jättebra! Det är vad vår etta kostar! Tycker du ska slå till syrran! puss!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, hoppas bara den är fräsch (och utan möss som grannar). Får se vad som händer, ska se den på tisdag tillsammans med en kollega Stefano. Vill inte stämma träff med någon främmande snubbe bara sådär liksom. Tur att man har en snäll kollega som kan följa med :)

    SvaraRadera