tisdag, maj 26, 2009

Jag är en talare...

...och idag fick jag tala!



Mina bossar hade någon vän som hyrde ut till ett gäng svenska cyklister. Så de bjöd in svenskarna till fabriken för en presentation av företaget. JP guidade mig ubersnabbt i morse och när de kom skulle jag kunna allt. Kunde jag såklart också ;) Hehe nej men jag har minne för det där i alla fall. Var ju jättekul, 9st cyklister mellan 20-50 som lyssnade uppmärksamt på allt jag sa. Som att man var klassföreståndare på utflykt (el. något liknande).



Vi gick igenom hjälmens skapelse från plastbit till klar hjälm, säkerhetstesterna och det slutgiltiga resultatet. Säkerhetstesterna är speciellt roliga eftersom alla blir så chockade av demostrationen. Man kör alltså en hjälm i stenhård metall i 40km/h. Känns utan hjälm kan man säga (eller å andra sidan, har du ingen hjälm känner du inte mer).



Var kul att göra en sån här guidning, och sedan så ska de stanna i Varenna där jag faktiskt bor, så på promenaden nu ikväll mötte jag på dem igen. Haha de verkar faktiskt ha haft det riktigt trevligt, bara positiva reaktioner. Om inte det här går vägen så ska jag satsa på att bli guide istället ;)



De tog bilder som de skulle maila, så dyker väl upp en bild snart på mig själv och 9 glada göteborgare!




Går på bra på jobbet förresten. Lär mig lite nytt hela tiden. Lär känna fler också för den delen. Känns säkrare för varje dag som går dessutom.

Det går bra.

5 kommentarer:

  1. Fan vad bra! Kommer du ihåg när jag brukade snacka om att vara guide i rom? fatta vad bra vi skulle va på nåt sånt. :D

    SvaraRadera
  2. Vi skulle vara bäst! Vi kör tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Jag har försökt skriva inlägg men min data hemma vägrar låta mig göra som jag vill. Jag passar på att skriva när jag är hos wesam och kan låna hans dator.
    Jag och Chriss tänkte komma mellan 7-9 Augusti, funkar det?
    Puss booty

    SvaraRadera
  4. ah, cykelhjälm sån borde jag ha :P
    jag åker faktiskt aldrig buss, cyklar 2x15min till föreläsningar och försöker promenera så mycket det bara går. skippa bussåkande är den första besparingen jag gjort som student. men saker måste ta sin tid, måste nog försöka att äta lite bättre, är dumt att bo med en kille som inget fastnar på :)

    SvaraRadera
  5. -> Booty
    Babes, fan vad kul att ni vill komma. Ska bara trixa och se med semester, samt se kolla av att det inte är just då jag ska till Sverige. Jag återkommer by bööjbes!

    -> Elin
    Vet hur det är, och det är dessutom värre om killen bulkar (försöker att gå upp i vikt och äter hästmängder). Då kan man ju inte låta bli liksom :)

    SvaraRadera