lördag, maj 16, 2009

Idag masade jag mig upp ur sängen hyffsat tidigt. Inte så tidigt som jag gjort hela veckan, men ändå. Trött var jag. Skulle ju iväg och titta på Giro d'Italia. Tokigt mycket folk, och extremt många i cykelbyxor! Bara män i cykelbyxr, gick runt och skrattade för mig själv. Inte visste jag att det var dresscode. Nej men skämt å sido, det skulle man ju aldrig se i Sverige, massor av män som helt avslappnat går runt i blöjcykelbyxor på stan.

Köpte ett välgörenhetsband.


Så mycket folk. Så mycket kläder? Var ju tusan 22 grader varmt. Jag var varm och italienarna var kyliga. Men å andra sidan gick jag i solen så mycket som det bara gick, medan de höll sig i skuggan. Gaawd, man vet ju aldrig när man får sol igen liksom (eller alltså som svensk lever man ju efter den principen)



Fick en fin plats vid starten helt utan ansträngning. Eftersom jag är insatt (nja..men lite måste jag ju kunna när jag är i branschen) så visste jag att totaltvåan är svensk. Ropade Heja Tomas! en gång, sen fick det vara, vet ju inte ens hur han ser ut.


Sedan satt jag i solen och dåsade till. Tog tåget hem för att äta mddag och dåsade till på tåget...shitt va trött jag var. Hade kunnat vakna upp i Milano ju! Fast det hade kanske inte varit så farligt ;)
På tal om Milano så har jag tagit reda på att det går snabbtåg. Från Varenna där jag bor går ett snabbtåg till Milano på 1h! Kostar bara 5 euro. Satans billiga tåg ju! :) Det tycker ni väl om kära ni som kommer och hälsar på?!

2 kommentarer:

  1. hej min darlinG!

    Bara 1h!! Det låter ju riktigt najs!! Hoppas allt e bra min sötis, pöss!!

    SvaraRadera
  2. Det låter helt perfekt!

    SvaraRadera