torsdag, maj 14, 2009

Ma quanto fa freddo..


Sitter pè jobbet och skriver. Tar en lunch framfòr datorn. Mitt svenska tangentbord kommer att komma... men ingen vet nàr :)

Det àr lite komiskt fraktiskt. Jag fryser aldrig i Sverige som jag fryser i Italien. Hàr sover jag med lèngbyxor, tròja, strumpor och tvè tàcken, hemma sover jag med nada. Och nu nàr man sitter inne pè kontoret sè fryser man i lèngàrmat.. I ITALIEN. Va tusan sàger ni, hur dè? Jo deras hus àr ju byggda fòr att hèlla vàrmen ute, och vèra fòr att hèlla vàrmen inne.

Var t.o.m sè frusen att jag var tvungen att ta en liten promenad ute nyss. Sè snabbt man làmnar byggnaden kommer vàrldens finaste vind av varm luft emot en. Den sàger man inte nej till direkt. Làngtar till helgen dè jag ska vara i vàrmen hela dagen :D

En kul grej ocksè. Jean-Pierre och jag ska visst besòka tre màssor i juni eller juli, och dè behòver vi flyga. Var tror ni? Sverige fòrstès. Jònkòping nàrmare bestàmt. Exotiskt.

1 kommentar:

  1. jönköping? närdå?

    om du e online ikväll, bara ring på skype!

    SvaraRadera