torsdag, maj 21, 2009

L'ho fatto un puo di lavoro oggi..

Skriver till er på lunchtimmen. Det är lite kul för att jag har två mail-konton. Dels mitt egna samt det som är gemensamt för "nordic" teamet. I alla fall, det är kul för att alla ansökningar om den tjänst jag har finns på den mailen. Supermånga CV'n ju, och jag sitter och smygläser och skrattar lite åt det faktum att jag har möjlighet att läsa dem! Om vissa människor tänker "Shitt hur kom det sig att de inte fick jobbet?" med supermycket erfarenhet och andra har riktigt patetiska ansökningar.. Väldigt olika lltså. Och så sitter man på tjänsten som alla har velat ha. Sjukt på något vis.. hur kom det sig att de valde mig..? Hittade mitt CV bland alla deras och jag måste säga att mitt CV är grymt. Det enda som jag verkligen fick ut av affärsengelska på S.I.H. Ett stensäkert internationellt snyggt CV. Det tog mitt på intervju i alla fall. Sedan vill man ju gärna hoppas att de "blev bländade av min personlighet" eller något liknande.

Det ska ha varit två andra tjejer på intervju bland massa sökande. De var visst redan bosatta i Italien. Jadu, undra var det faller i slutändan egentligen. Finns säkert plus och minus med varje sökande. Jag kanske hade minst minus, eller flest plus. Eller accepterade en inte speciellt hög lön, eller något annat. Who knows? Det är i alla fall skoj att veta att man fick ett jobb som oerhört många har sökt sökt. Hihi.

1 kommentar: