onsdag, maj 13, 2009

Jag har ett husdjur...!!


Nej inte i min lägenhet. Men nog fan är den någonstans. Ni förstår, jag har hört att det har prasslat lite i väggarna de två senaste dagarna. Till min förskräckning förstås! Har synat varje kvadratcentimeter i lägenhet och till min glädge finns det i alla fall inget hål eller antydan till det. Men ändå, en jäkla mus som kryper runt i väggen, och man hör den ganska ofta. Bankar hårt i veckan för att skrämma den (hihi). Det känns liksom lite obehaglit och äckligt t.om. Förstår ni?

Idag var det den andra arbetsdagen då. På tåget och iväg!
Är en extremt fin stämning på företaget, alla är pratiga och sociala, snälla och hjälpsamma. Det är så klart att vissa är mer än andra, men jag har bara känt bra vibbar hittils. Känns nice. Jobbet går vidare, lär mig hela tiden men sköter projektet galant.

Efter jobbet tog jag en promenix till Morbegno från jobbet, ca 3km. Det är där jag vill bo som sagt, 3km till jobbet är ju perfekt. Blir dyrt i längden att betala för tåget. Det blev lite shopping på matbutiken också. Åhh är så kul att handla mat i utländska matbutiker! Eller hur, vem håller med mig? Visst känner man igen en hel del, men det finns så mycket knasigt och kul att titta på. Jag älskar det i alla fall.




Här jobbet jag!
Ett torn i varje italiensk stad.




Häftigt panorama jag hade när jag väntade på tåget hem vid åtta-tiden. Speciellt häftigt med de snöbeklädda topparna!




Känner mig tillfreds med situationen. Såklart jag saknar lite, men känns oerhört häftigt att vara här nu, och få arbeta med ett roligt projekt på företaget. Att det dessutom var 22 grader varmt när jag slutade klockan 18 var ju heller inte så dåligt :)







Blev en hemmagjord piadina till middag. Så mumsigt. Piadina fylld med priochiutto och mozzarella och tomatsås. Vik ihop och lägg i stekpannan. Värm på! Mums! Köpa på stan kostar 30kr. Tänk vilken billig lunch liksom.

Pussssss

2 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Snacka om att jag förstår hur läskigt det är med en mus nånstans...Pappa tycker att du ska köpa en fälla, men vem ska ta hand om den sen...blä. Önskar att jag vore hälften så larvig med sånt här. Du verkar i alla fall aningen coolare än din kära mor.
    Kul att du har det bra hjärtat:)
    Jag ska försöka få ordning på det här med Skype här hemma snarast så jag får höra din röst.
    Har varit på fin middag ikväll och fått en massa pengar att köpa smycken för. Kul!
    Sköt om dig och puss och god natt.

    SvaraRadera
  2. Älskade mamma! :)
    Hehe vafan, döda den med en fälla och sedan vara tvungen att plocka med sig den sen? Neeeee tror inte det pappsen. Men det är bra att han försöker hjälpa mig.

    Ja, vi försökter med skype ikväll igen. Hoppas du hittar fina smycken att köpa nu då, eftersom din privata smyckestillverkare har åkt utomlands!

    Puuusss och många kramar!!

    SvaraRadera