tisdag, augusti 04, 2009

Solande efter jobbet

Wow det är inte sant?! Jag drömmer, jag måste drömma!

Jag SOLAR efter jobbet! Vem hade kunnat tro att detta är möjligt?

Vilken sjuk känsla att arbeta 8h, komma hem och byta om till badkläder, åka iväg och lägga sig på stranden och faktiskt känna solen värma som tusan?

Jovisst Johanna på Sicilien har ju tom en strand-dag men jag har liksom inte förstått på det där med att åka till stranden efter fem. "Man blir ju inte brun efter fem?" har varit min vanliga frågeställning. Men oavsett brunhetsnivå så är det obeskrivligt skönt att efter en hel dags kontorjobb på sträcka ut på stranden och pick-nicka. Det är livsglädje gott folk, livsglädje.

Kanske inte den mest exotiska strand man kan tänka sig med sandstrand flera kilometer men gräset är skönt och vem får sola med alla dessa berg omkring sig? Majestätiskt kanske man kan beskriva det som.



Middag i solen; min sallad med crudo, melon, mozzarella m.m. och Markus piadina. Perfekt pick-nick mat, med IKEA-lådan (såklart!).

Kvällen avslutades med café con gelato och därefter glss :/ hmm... det är tur att jag tar mina svettiga 45minuters rundor i 30 gradg värme ett par gånger i veckan.. ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar