fredag, augusti 07, 2009

Lämnat Capuccino-land,

och landat i Svartkaffe-landet. Miranda is home.

Luften är friskare och organisationen är garanterad.. åh hem ljuva hem. Det känns bekvämt att ha hamnat i Sverige igen. Som alltid när man kommer till sitt HEM, så slappnar man av lite mer och mår bra. Trots min underbara tid i Capuccino-land och att jag fått in rutiner där som jag trivs bra med - går det inte att jämföra det med att verkligen komma HEM. Hem till vår lägenhet, sitta i våra soffor och titta på vår tv. Otroligt skönt faktiskt. Men som tur är är jag en människa som trivs med äventyr i vardagen, men ibland är det inte så fel med just vardag i vardagen..

Först och främst inför resan; rakhyvel-safe! (För er som minns mitt förra flyg-missöde...)



Tåget klockan 5.48 från Morbegno. Somnade vid 01? Mycket sömn...not. Tacka vet jag flygplatsfrukost efter 2 h tåg. Kan en capuccino bli godare än efter 3 timmars vakenhet utan koffein? Nej, jag vet inte heller hur jag klarade av det.

Resan hem gick väl oki. Som alltid med Ryanair (och flygande överhuvudtaget) är det många steg att ta sig igenom. Är så van nu att jag zombi-ar mig igenom det.

Lyckades efter en hel dags flängande inte ha fått i mig mer än frukost och lite bitar mat här och där. Vi drog till Citigross och köpte upp oss på HEDERLIG SVENSK FRUKOSTMAT! Kolla in dagens middag framför tv:n! Tv har jag för övrigt inte tittat på sen jag var i Sverige senast; 1,5månad sedan.

Halleluja moment I tell you! Trodde aldrig jag skulle kunna uppskatta den här typen av föda så mycket..


För att verkligen uppskatta något skall man avstå det under en tid. Ikväll blev det juice, gott&gräddat, präst-ost, lingongrova, lätta, rökt skinka, vaniljyogurt, musli och sällskap av den underbare. Che bella serata ;D



2 kommentarer:

  1. låter bra att du kommit hem utan missöden med närkontakt med mordiska rakhyvlar. Inte så dumt väder eller hur? :)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig ;) Nej inte så dåligt väder faktiskt, tog jag med mig hettan från Italien??

    SvaraRadera