söndag, februari 08, 2009

Onoff dygnet runt

Igår var det jobbdag som vanligt på lördagar..känns det som i alla fall. Jobbet gick segt, men många kunder som inte var på sitt trevligaste humör. Vi stängde sex och därefter var det dags för sälj-utbildning/mys-kväll. Vi blandade jobbprat med privatsnack. Givande kväll tycker jag, vi satt där och käkade pizza och drack öl och läsk (Fredrik drack många öl) och delade med oss av våra arbetslivshistorier. Riktigt intressant att höra vad människor egentligen har åstadkommit i jobbfronten, och hur de hamnade här, eller där. Jag tänkte igenom min egen historia och kände mig stolt, en del har jag ju faktiskt gjort för att "bara" vara en liten tjugoåring. Lärde mig många nya saker om mina arbetskollegor, att Shaffa har drivit pizzeria, att Marina har ett företag vid sidan om, att Reza har värsta utbildningen.. m.m. :)

Klockan 23 var vi klara för dagen. Bra pengar, men oj så trött jag var när jag kom hem. Har ju värsta bästa mamman, och hon hämtade upp mig igår kväll, följde med mig upp och vi satt och pratade en lång stund, drack te och åt jordnötssmör-mackor.

Kom i säng sent och tänkte lite på Markus. Länge sedan vi var ifrån varandra två nätter. Känns bra att somna i samma säng ikväll. Bara en arbetsdag bort, sedan är han min igen. Låt den här dagen gå snabbt och smärtfritt!

2 kommentarer:

  1. Aww du är så söt! Saknar lille marcus-ponken:D

    Kul kväll verkade det som. Fan, människorna på Onoff var verkligen goa. Kan sakna det gänget ibland. :)

    SvaraRadera
  2. Aa lite goa e de :) Shaffa nämnde att hon ville att du skulle komma förbi butiken nästa gång du e i Sthlm.

    SvaraRadera