tisdag, februari 10, 2009

Kärlek till mycket

Jag har bestämt mig för att satsa på jobbet i Italien, eller i alla fall ge det en chans. Har kollat upp lite resealternativ osv så vi får väl se här framöver, kanske drar till Italien en snabbis redan i början av mars. Det blir bara en natts sömn i Italia, så jag vill ju gärna hitta den billigaste resan. Fortsättning följer!

Hjärtan, hjärtan. Det jobbigaste med ett jobb i Italien är ju utan tvekan att Markus skulle vara hemma i Sverige. Jag kommer ihåg den där månaden jag gjorde i Italien sep 07...fyfan så jag längtade. Eller den där skolresan till Rom i feb 07...jag ville ju bara att tiden skulle gå snabbt som tusan! Den trygghetskänslan som jag känner när Markus är i närheten, och den kärleken jag känner för honom..är det värt att förlora det för ett jobb i Italien? Som jag ser det så förlorar jag ingenting, jag är bara ifrån honom för en tid. Skulle aldrig drömma om att riskera något, och det vet jag att jag inte gör. Det är ju vi två, oavsett i Sverige eller på skilda håll, och det kommer ju alltid vara vi två.

Hjärnan har fokuserat mycket på kärlek nu på morgonen, och snart är det ju alla hjärtans dag. Smycken som gjordes idag influerades också av kärlek. För finns det något bättre? Nej!
Gjord på sp-tråd, grå-blåa sötvattenpärlor och lite metallpärlor.




1 kommentar: