onsdag, februari 18, 2009

Mil och muskler

Sådär efter ännu ett gym-pass igårkväll plus lång morgonpromenad trodde jag att jag skulle känna mig lite seg idag. Men nej, lyckades vakna både pigg och utvilad kl 7 i morse. Låg kvar och bara njöt av att vila lite. Hoppade upp ur sängen och stack iväg till plugget sen.


Efter skojsig dag i skolan med projekt så pallrade jag mig iväg till Reimers och bytte om till löparkläder. Ut och kuta i kylan runt södra och norra mälarstrand var tanken. Körde på ganska lugn och behagligt. Åhhh älskar verkligen den där rundan, efter som det är så stor skillnad från Spånga. Springer ju aldrig där sen jag och Markus flyttade ihop i Bromsten. Förr fick man ju springa lite i innerstan.


Njöt av löpningen och sprang lite till, blev 10km till slut. Kändes väldigt bra, var länge sedan sist. Egentligen är det ju inte något fysiskt problem, jag har snarare problem att övertala mig själv att fortsätta springa nuförtiden. Blir av någon anledning ofta less vid 5-6km. Inte idag inte, det var jättehärligt. Ska fortsätta på den banan nu!


När jag var ute och sprang var Markus ute och fotade stan. Vem vill inte springa runt i den här miljön?
Foto: Markus Gustafsson

Foto: Markus Gustafsson





Efter det blev det middag på Reimers; oxfilé och potatisgratäng. Avslutningsvis choklad och kaffe. Sweeet!!

2 kommentarer:

  1. Jävla lyxmiddag!! wow vad gott det lät! En annan ska äta ägg och gröt efter 5 femmor på 105kg! Jag borde också få oxfile!:D

    SvaraRadera