torsdag, december 03, 2009

Favoritplatsen

fick såklart ett besök under lunchtimmen idag. Åhh tänk att få springa här i solen igen! Jag ryser av glädje inför kommande långlopp i helgen - i solen! Under kvällens halvtimmesjogg i mörkret och 2gradiga väder drömde jag bort till smultronplatsen. Min favvo-plats.. Italiens finaste plats.




Under lunchen mötte jag denna härliga krabat. Stod och tittade på hästen en stund. Han verkade ha det bra.. jag blinkade några gånger och försökte byta plats med hästen. Besviket upptäckte jag att det inte fungerat och var tvungen att bege mig tillbaka till kontoret.. och skuggan.. och jobbstressen.. och examensarbetsstressen..  Ja, hästen hade det bra han.




Men lycklig var jag i alla fall. Hur kan man inte vara det i den miljön och med sol? Så jag trollade fram en liten filmrulle ;)




3 kommentarer:

  1. Wow, verkligen en jättefin miljö. Förtrollande!

    SvaraRadera
  2. fin natur och hästen är en ras som heter hafflinger och de har alltid den där färgen som kallas isabell. Det är en ras som hör hemma i alperna.Jag mins inte nu om det var österrike eller tyskland den kommer från. ett tjugotal av våra föl åkte upp till colaredo montalbano som är vid foten av alperna och helt underbart. ren o fin luft och ett riktigt paradis för både hästar och människor..

    SvaraRadera