torsdag, december 10, 2009

När baksida lår känns som cement

är det lätt att huvudet ger upp. Men det är då man måste plocka fram något jäklar anamma och köra järnet. Tyvärr hade jag inget jäklar anamma idag.. men jag tänkte "Äh det kan ju knappast vara lika jobbigt som sista milen på maran" så bara med det så lyckades benen till slut röra på sig skapligt.



Efter en halvmil började baksida lår kännas som just baksida lår och inte cement (bättre strechning Miranda!!) och jag kunde öka takten lite. Lyckades få till en härlig sista kilometer på 4min och ett par sista sprintmeter så det blev en ganska bra och duglig tid ändå :)

12km
1.02.55 (5.15min/km)
Puls medel 180
Puls puls 199
Max tempo 03.03min/km

Lyckades pusha ganska rejält där i slutet och trycka upp maxpulsen ganska rejält! Var många år sedan jag var uppe på 200 i puls.. undrar om jag kan lyckas med det snart. Jag är ju rejält nära. Förr körde jag mycket mer pulsbaserad träning och om det finns någon efterfrågan tipsar jag gärna om tips och trix kring pulsträning.

So long nu kära amici, nu ska jag ta mig ann lite mat!

3 kommentarer:

  1. För min del får du jättegärna skriva lite tips ich trix kring pulsträning..:)

    SvaraRadera
  2. Kul Anki :) Ska jag absolut göra!

    SvaraRadera