onsdag, december 09, 2009

Tog en svängom på Orio Center

i Bergamo innan flyget i måndags. Hela Milanos befolkning var där (förutom Ida tyvärr). Helt seriöst. Nästan alla. Eftersom det var högtidsdag (belys mig den som vet vad för någon) så hade de flesta lyckats få ledigt på klämdagen måndag. Så alla skulle ju shoppa såklart. Kris? What? Vilken kris liksom...

Vi letade en halvtimma i parkeringhuset efter parkering, så snabbt det blev en lucka ledigt var 5 bilar framme och skällde, blinkade och tutade på varandra om vem som var först osv. Kvinnorna hoppade ut och SPRANG mot de lediga rutorna. Jag förstod att det var visst man skulle göra. Man "paxade" rutan medans mannen försökte komma fram med bilen till rutan utan att mejja ner alla i vägen. Molto interesante minsann.

Vi lyckades till slut hitta en ruta utan vare sig tjaffs eller trams. Då hade Stefano i och för sig redan hoppat ur bilen vid ett tillfälle och slällt ut en milanesare... haha vilken chock! Jag hade nästan givit upp hoppet om en plats, och började fundera på vad det fanns för taxfree butiker på flygplatsen.. men men vi hittade en till slut!



I Orio center har Bialetti en helt egen butik. It's a place for meeeee! (Obs: gollum-röst)





2 kommentarer:

  1. Tur att jag bara ser denna affär på foto och inte på riktigt. Då hade jag verkligen haft en brottningsmatch med både samvete och plånbok! Otroligt söt var den lilla med kopäls... En elektrisk, åååh. åååh.
    Som sagt, tur att jag inte var där :)

    SvaraRadera
  2. Ja alltså jag blev så himla besviken på att få se det. Tycker hon borde passa sig lite med hur hon uttalar sig, hon själv har ju varit överviktig så förstår inte riktigt hur hon tänker när hon hoppar på andra människor sådär. Och elefant, jag menar hallå? hahaha jag blir förbannad av att bara tänka på´t..

    SvaraRadera