tisdag, december 01, 2009

För den tävlingsinriktade

Spring snabbt x långt och klocka dig. Spring därefter snabbare hem!

Jag gasade iväg ganska hårt i den julpyntade Morbegno-kvällen, och blev sakta men säkert tröttare och tröttare. Så trött så att jag nästan blev lat. Så när jag vände med tankarna helt på andra håll än löpningen så sa jag åt mig att för fan vakna till - och tävlingmänniskan inom mig vaknade!



Vad som tog mig 21.06 fram tog mig bara 18.46 tillbaka.

Jag kan spurta helt sjukt när jag tävlar, minns tillbaka till Bellmanstafetten 06 när jag inombords skrek av smärta och benen bara sprang som om jag var en oövervinnerlig galopphäst.

Anyhow, i samma veva så körde jag massa extra backintervaller i 10min och styrketräning efteråt "Jag skulle ju sannerligen ha träningsvärk imorn ändå" så varför inte göra the most of it?

Så det blev ganska okej till slut. Har man ingen tv så får man ju hitta på något annat I guess... :)




3 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att din lägenhet är varmare idag!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack mamma :) jaa.. lite varmare var det! Men jag sover ju ändå med kläder, filtar och 2 täcken!

    SvaraRadera