torsdag, december 17, 2009

Ena oss löpare



Jag hatar sådana här kommentarer. Löpning är för ALLA. Alla på sin egen nivå. Löpning gör man för sin egen skull, och på sin egen nivå. Vill man tävla så gör man det, vill man bara förbättra kondisen så gör man det. Men jag hatar när löpare vänder sig mot andra och pratar om "hur söligt det går" osv. Att göra en mara är en PRESTATION oavsett tid. Javisst, jag tror att alla människor kan klara det, men det handlar såklart om att träna kontinuerligt inför en mara. Men sen kommer det folk som pratar skit om maradistansen - "Inget märkvärdigt" men hur känner sig då de som kämpar sig runt 5km och är stolta? Nej, alla tränar löpning på SIN nivå. Det är ju det som är så underbart med löpning.

Springa snabbt, springa långsamt, springa kort, springa långt - DU VÄLJER :) 

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig syster! Jag tycker marathon är sjukt imponerande!


    Skulle själv vilja komma igång med lite löpning till våren. om knäna klarar av det dvs. Ska ge det ett försök iaf!

    SvaraRadera
  2. Håller med precis! Man tränar ju för sin egen skull och får springa precis som man vill. Och om man nu ska gå in på tider så kan fem timmar vara en grym prestation för någon, medan någon annan skulle vara totalt missnöjd med den tiden. Det kan ingen sätta sig till doms över. Urtöntig kommentar.

    SvaraRadera
  3. Kan bara instämma.. Sen behöver man ju inte bry sig om de där som tycker att en mara inte är så märkvärdigt ;) Alla som försöker är bra!

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera