onsdag, april 22, 2009

Lite fattigare

Lite fattigare nu. Betalade sommarens resa igår, hej svejs pengar. Känns alltid lite extra jobbigt när man ska pröjsa en riktigt stor summa. Speciellt med tanke på att jag aldrig gör det..



Well har blivit en del utgifter på senaste tid, men samtidigt vet jag ju att jag fixar ekonomin bättre än de flesta. Alla klarar inte av att endast ta bidragsdelen som student och jobba ihop resten, plus råd att lägga undan de flesta månader. Kanske skulle man kunna tycka att det är onödigt att leva på så lite pengar, men jag upplever det inte. Jag känner att jag kan handla och unna mig när jag vill. Dock vet jag att mina intressen inte innbär superstora hål i plånboken.



Jag slutar aldrig att förundras över vilka summor folk shoppar bort. Visst om jag köper en dator, ett hemmabiosystem eller en tv - då vet jag att det kostar. Men att slänga samma summa pengar på väskor och skor? Nej då måste jag ju ha någon skruv lös. En väska för 7000kr måste nog vara det sista jag köper i mitt liv. Bara om jag tvingas eller blir sådär äckligt rik att jag slipper bry mig.



3 kommentarer:

  1. Men sen så är du ju snålare än allt och alla! mohaha , nää skoja bara. Älskar dig sötis!

    SvaraRadera
  2. meh... inte snålare än allt och ALLA. Det måste finnas andra som är värre? ;)

    SvaraRadera