onsdag, april 08, 2009

Fågelfight

Matbloggar, eller är det bara jag?

Jag märker att jag skiftar lätt mellan olika bloggar. Träningsbloggar ett tag, smyckesbloggar, klädesbloggar, politiska, bokbloggar...osv. Och nu är det matbloggar som gäller. Fast å andra sidan är ju det inget nytt direkt. Jag har ju alltid varit förtjust i att laga, äta och titta på mat.

Gårdagens middag bjuder jag på. Citrusbakad firre med wokade grönsaker och fullkornsris.




Har börjat "Påsklovet" som jag har. Nja, några dagars ledighet i alla fall. Länge sedan jag sov så länge som 9.30, kändes riktigt skönt. Hade sagt åt mig att inte tusan fick jag kliva upp för tidigt och gå ut och promenera! Så det gjorde jag inte. Slöade mig igenom morgonen i lugn takt. Var ute på promenix runt sjöarna precis och av en konstig slump hade jag med mig kameran. "Kunde ju hända något som var värt att dokumentera". Jovisst, värsta fågelfighten brakade ju lös. Höll på en lång stunt, fick en rolig bild dessutom. Synd bara att jag inte kunde vara smart nog att komma ihåg att jag kan filma med min kamera också...well. Jag och två barnvagnsmammor roade oss/tyckte synd om fåglarna.


Efter promenad åtnjöts årets första jordgubbar tillsammans med värma (frysta) och linessas vaniljkvarg. Mums! Ikväll ska jag nog laga lite hamburgare. We´ll see.

2 kommentarer:

  1. Vaniljkvargen är fan helt underbar! År den imorse med en massa nötter!

    SvaraRadera