lördag, april 25, 2009

Italien here I come

Jaha gott folk. Jag skall alltså flytta till Italien. Chock men såklart jättekul. Riktigt kul men samtidigt jobbigt...usch så jobbigt. Och då menar jag inte det praktiska som boende, försäkring, flygbiljetter m.m. Jag menar så klart att lämna familjen och framförallt Markus. Men man måste ju försöka leva i stunden även om det är tufft. Jag kommer att gråta mycket men jag måste ju ta en sån här chans när jag får den. Hur många blir erbjudna en tjänst i Italien? Inte många.

På tal om administrativa saker, fan vad jobbigt det ska vara med försäkring då. Att uttöka försäkringskyddet i 6mån utomlands kommer att kosta mig 2700kr. Det täcker stöld och olycka upp till 50.000kr. Men jag antar att det är nödvändigt. Ingen som har något annat förslag?

Har pratat med Bossen också, och det ordnar sig. Jag är alltså snart inte längre anställd på Onoff. Tänka sig, så länge som man ändå har jobbat där nu. Fast å andra sidan så känns det som om jag precis började där.

De vill att jag börjar den 11e Maj. Det är tight, men eftersom kurserna är slut har jag hela två lediga veckor att fixa allt. Det är nog med tid, men jag måste se till att hinna träffa en massa innan jag åker också, och framförallt vara med min älskade pojke. Men vad tusan, jag åker ju för att jag vill, ingen som tvingar mig. Trivs jag inte så kommer jag hem. Det här ska bli skoj. Leva ensam och få erfarenhet. Kanske blri bloggen lite mer populär också, haha nu när jag kommer göra lite nya saker. Återkommer med annat tjaffs om denna livsförändring senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar