söndag, oktober 04, 2009

Idag säger jag adjö..

till ett par gamla lojala vänner. Mina härligt underbara Asics Kayano. De byts ut av ett par nya underbara härliga Asics Kayano.. helt enkelt för att det inte finns bättre. Det gör det bara inte!

Det är mitt 4:e par sedan jag började löpträna seriöst 05, och med det senaste paret har jag väl förbukat de rekommenderade 100-150 milen med råge. Så nu blir det nya härliga, dämpande godbitar!

.. och när jag satte på de i butiken skapades ljuv, mycket ljuv musik! Gjutna! Det absolut viktigaste man kan unna sig inom sporten. Dessa går av på 1800kr, ingen summa som jag vanligtvis unnar mig - snål som jag är - men Asics Kayano.. åhh ja de är de värda!

En mycket lycklig och laddad Mirre som gav sig ut i svenska höst-rusket i koss-lurar och reflexväst!


Blev ett härligt fartlekspass med dream dance i lurarna och lite regn som motiverade extra mycket. Löpning med mina nya kärlekar.. ja löpning när det är som bäst. Började återigen fundera på maran igen. Vediamo che cosa succede..

6 kommentarer:

  1. Ja, vad skoj att du börjat löpa igen! yey!!

    SvaraRadera
  2. Kul :) Själv lyckades jag springa 5 km idag, men men det är väl ingenting jämfört med dig kan jag tänka ;) Får ångest varje gång jag springer och tänker på hur jobbigt det skulle vara att springa ett Maraton... Mina tankar är ungefär så här:

    - Det går ju riktigt bra idag. Åh, vad duktig jag är. jag har ju redan hunnit med 4 km. Fast jag rätt trött. Undrar om jag skulle orka att springa maran. Herregud är ju mer än 10 gånger så långt som jag sprungit nu!! Åh, vad trött jag blev, nu får jag stanna... ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Du ska bara veta hur många ggr jag har tänkt såd'r! Eller typ efter maran när man tyckt att milen har varit tung "hur i helvete sprang jag mer än 4 ggr det hääär??"

    5km är inte dåligt, jag tycker att det är viktigt att man rör sig, oavsett hur mycket, eller på vilket sätt. Jag uppmuntrar all sorts rörelse :)

    SvaraRadera
  4. Gillar inte alls att springa, men kànslan efter dusch àr obetalbar!

    sàtter upp smà màl..."bara till den lykstolpen, sen àr du fri. Bara till den lilla stenhògen, sen fàr du gà"...och vips àr rundan klar!

    SvaraRadera
  5. Jag kan inte jogga..det känns som att jag trampar fel hela tiden..pff jag och sport ...önskade att jag kunde vara mer som dig haahh Cleo

    SvaraRadera
  6. Om det där med att blogga , har försökt..hade matblogg innan..men är för dåligt med att uppdatera,vissa perioder använder jag inte datorn alls...plugg,jobbet,man ,barn och hus tarsin tid..och sen kompisarna och allt) och sen är det problem med VILKET SPRÅK ska jag blogga på...har många holländska vänner plus min släkt dom kan ingen svenska,mina svenska kompisar kan ingen holländska,mina italienska (mest mat ) kompisar kan knappt engelska....dilemma!!!Cleo

    SvaraRadera