onsdag, juni 03, 2009

En onsdag i Italien

Idag hade jag på mig det fina halsband Markus köpte till mig här i helgen i Varenna. Vackra lila stenar. Fick faktiskt 3 komplimanger för det idag på jobbet ;)





Ser ni att jag ler med öppen mun? Händer ju nästan aldrig ju!





Egentligen är jag inte så glad som jag verkar, går runt och saknar min pojke... måste bli tuffare!

Nu på kvällpromenaden så gick jag runt och nynnade på "Wish you were here..." av Rednex tror jag?



Kolla vad jag kapade i butiken förresten. Bönor och vetepuffar? Gott var det i alla fall.


Och sedan en liten patriotisk känsla, inhandlade Wasa's riskakor. Allt för den svenska ekonomin ju ;D



Blev en liten mix ikväll. Dels bönsallad med balsamico och parmesan (som man kan lyxa till med varje dag här i Italien - så bra pris). Sedan en hopprullad piadina med sallad, ruccola, prioscutto, mozzarella och tomatsås. Sweet. Sitter bra klockan 21, när lunchen åts klockan 12.30!





4 kommentarer:

  1. Vilka goda grejer att äta...mums!
    Nu ska jag promenera hem från jobbet och sen är jag ledig i två dagar, eller det kanske man inte kan kalla det för det blir hårt arbete hemma nu med förberedelser inför Saffas student på fredag.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Mamma du kommer att fixa en lika grym student till Saffa som du ordnade för mig!! Det är bara vädret som är problemet. Men man får tänka att det blir mer mysigt inomhus när alla tränger ihop sig :)

    SvaraRadera
  3. Jag kanske inte kör de mest spännande övningarna, sätter bandet i benet på soffan, kör som med dragapparat på gym. Baksida, framsida lår och kör en då jag har benet i 90grader vinkel och lyfter sedan vaden uppåt. Som bonus då man har tråkigt, snurra gummibandet två varv kring anklarna och knata runt så i några minuter :p Topphälsa som kommer den 11juni skulle ha lite gummibandsöningar. kolla in det?
    vet inte om det är världens mest spännande övningar dock....

    SvaraRadera
  4. Fyfan vad det där såg göööööööttttt ut! Längtar längtar!

    SvaraRadera