måndag, december 14, 2009

IKEA in Italia!

Ni andra härliga utlandssvenskar har säkert varit på Ikea en jäkla massa gånger - men inte jag!

Så när Silvia föreslog det för lördagen (och i samma veva körde hem mig från Milano) så kunde jag ju inte säga nej! Här hade man ju verkligen längtat efter att få lite härlig italiensk Ikea-upplevelse!



Man blir lite knasigt patriotisk och går inte bara runt och fotar, utan tittar stolt på alla flaggor och våra härliga "svenska" saker som bakelser m.m. Jag som aldrig annars är speciellt patriotisk av mig.. men man får ju helt klart vara lite stolt över vad detta lilla avlånga land har skapat. Biljonimperium ;)

Billig princesstårta btw!






Inget som jag testade, med Silvia tog en dammsugare. Fick tyvärr inte högt betyg. Men jag instämmer, det ärju inte direkt det bästa vi har att komma med.




Gick runt och roades över att alla namn var på svenska och priserna på euro. Slogs av att allt kändes så billigt - well daah de hade ju tagit bort en nolla. Går man runt med kronor i huvudet blir ju allt galet billigt...




Miranda tog såklart foccaccia och cappuccino till lunch. Haha inget får mig att dricka svart kaffe när det finns cappuccino. Speciellt i Italien!




Lite härlig shopping dessutom. Exotiska produkter för er alla va? ;)



2 kommentarer:

  1. Fullkomligt älskar de gula kantiga bokstäverna! Schysst mössa. Säg snälla att du köpte den och valsar in på jobbet din sista dag. ehehehe...

    SvaraRadera
  2. hmm.. nää jag köpte den inte. Men du gav mig ju ett bra förslag, så vi får se vad som händer ;)

    SvaraRadera