tisdag, december 08, 2009

Hur man inte skall löpträna

... jo det ska jag tala om. Man skall inte förvänta sig dåligt motiverade ben och sedan upptäcke med glädje "ftw? jag flyger ju" och sedan fara iväg som om man var på rymmen från polisen. Neee.. då slutar det med ett ganska abrupt stopp efter 10 min...

Sådär efter inledningen så skall jag dela med mig av dagens pass. Med gårdagens resa, samt stelheten från söndagens 2h pass och allmän stress i kroppen trodde jag att det skulle gå tungt när jag satte på mig löparskorna. Vilken chock jag fick när benen flög fram (?) och jag satte såklart iväg som en tok!

Jag höll upp gps:en nära kinden och tog en bild ?
- ja, detta bloggande har gjort mig sjuk ;)


Det slutade med totalstopp och 15 min jogg innan kroppen var med på noterna igen och kutade för glatta livet. Haha ett riktigt berg och dalbana - pass! Men klockan talar sitt tydliga språk; löpningen går trots allt framåt! Ett antal slutspurtar lät mig pressa upp pulsen i härliga siffror.

Med (äääntligen) en fungerande gps kan jag delge denna info från dagens pass;

6km
28.55 (4.49min/km)
Puls 159/min
Maxpuls 196
Max hastighet 2.24min/km


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar