söndag, december 20, 2009

Är jag knäpp eller gillar jag smärta?

Ja, man kan ju fråga sig det. Speciellt när man tar sig ut på sitt efterlängtade långpass och benen är alldeles stumma och jobbiga. Så vad gör man? Jo man bestämmer sig efter 5km att det minsann ska bli minst 20km. Dessutom ska varje femma gå snabbare än den tidigare.

Återigen: För att man är knäpp...eller för att man gillar smärta?

För att man är lite av båda. Så benen var sega (kanske fortfarande pga 3mils passet i söndags?) och jag började långsamt;

5km - 29.24 - tempo 5.54/km
5km - 28.47 - tempo 5.44/km
5km - 27.09 - tempo 5.26/km
5km - 23.26 - tempo 4.43/km

Jag är faktiskt lite impad av mig själv om jag skall vara ärlig. Jag kan ju fixa 4.43/km på en femma, men när man redan har 15km i benen, då är det bra! Känns som förr när det var vardagsmat att vara under 5min/km. Mara-Mirre är på väg tillbaka :)



Men tro inte att det var hur enkelt som helst. Det gjorde ont, och det krävdes ganska grym mental styrka. Tur att jag kunde motivera mig med att man skulle få lägga upp det på bloggen och visa alla hur duktig man varit (och nej jag skämtar inte - det gav faktiskt kraft haha ;) Extra plus är att jag låg under den planerade marafarten på 5.30-5.35/km.

Summa 21km
1.53.58
5.26/km
Puls 178 (Bra! Ganska lågt för mig)
Maxat 2.57/km och puls 198.

Intag: Ingenting som vanligt. Måste börja träna sånt också snart.
Bästa: Solen och snön och bergen.. Vackert!
Sämsta: När en hund började springa efter mig, men han ville bara leka. Visste jag ju inte till en början. Men det var lugnt sen, den var skitgullig.


Nästa långlopp blir i Sverige under mellandagarna. Hänga på?


4 kommentarer:

  1. Alltså jag fattar verkligen ingenting av det där syrran. Men är iaf väldigt glad över att du har kommit igång ordentligt med träningen igen. Du är bäst! <3

    SvaraRadera
  2. Impad är det minsta du ska vara. Är rå-impad här borta av dina maratonsträckor.

    SvaraRadera
  3. Kanon! Och jag hakar gärna på, var och när ska du springa? :)

    SvaraRadera
  4. =>LI, haha och jag fattar ingenting när du kör bänk med block (?) och grejer :)

    =>Johanna, gullig kommentar, tack :)

    =>Petra, fan vad kul!! Slänger iväg ett mail ;)

    SvaraRadera